divendres, 29 de juliol del 2011
SPAGHETTI AL NERO DI SEPPIA
dimecres, 27 de juliol del 2011
GUATLLES ESCABETXADES EN AMANIDA TÈBIA
dijous, 21 de juliol del 2011
ARRÒS CREMÓS DE BACALLÀ AMB ROMESCO
En aquest cas he preparat un arròs cremós de bacallà al qual he incorporat, com a picada, la salsa romesco. Us animo a tastar-ho, ja m'ho sabreu dir.
Per a la salsa romesco vaig emprar una cabeça d'alls, una vintena d'ametlles i d'avellanes torrades, sis llesques de pa torrat, sis nyores, quatre tomàquets madurs, una tassa de vinagre blanc, cinc tasses d'oli d'oliva, sal i pebre.
Posem les nyores en remull en aigua tèbia durant un parell d'hores. Després les buidem de llavors i en traiem la polpa.
Escalivem els alls i els tomàquets. Ho pelem i traiem la llavor del tomàquet.
Passem tots els ingredients al got de la batedora elèctrica i ho treballem fins que quedi ben fina. Si quedés massa espessa hi podem posar més oli o bé una mica de l'aigua en què hem remullat les nyores.
És convenient deixar-la reposar i rectificar, si cal de sal.
Per a l'arròs he fet servir, per a quatre persones, 350 grs. d'arròs bomba, 300 grs. de bacallà dessalat i esqueixat, una ceba mitjana, fumet de bacallà, salsa romesco, formatge parmesà, olives negres, julivert, oli i sal.